Search Results for
Found 228 Results
Page 4 of 23

Bagaimana hendak mencipta item payroll khas?

PayrollPanda menyediakan lebih daripada 80 item praset payroll di dalam sistem. Anda boleh melihat tetapan statutori item praset payroll kami di Settings > Payroll Settings > Payroll Items. Sekiranya item payroll kami tidak bersesuaian dengan elaun pembayaran gaji anda, anda boleh mencipta item payroll khas anda dengan klik pada butang +Add. Sila maklum fungsi ini […]


Bagaimana hendak menambah pekerja?

Anda boleh memilih untuk menambah pekerja secara individu atau memuat naik pekerja secara pukal. Sebaik sahaja anda menambah pekerja, adalah penting juga untuk memasukkan sebarang data pekerjaan terdahulu daripada pekerjaan semasa atau sebelumnya bagi memastikan pengiraan PCB yang tepat serta borang E/EA yang lengkap. Kemudahan menambah pekerja secara pukal ini hanya tersedia untuk pelan Pro. […]


Bagaimana hendak menetapkan polisi payroll yang berbeza?

Anda boleh menetapkan polisi payroll yang berbeza untuk pengiraan prorata gaji, kerja lebih masa, cuti tanpa gaji serta bayaran cuti di bawah Payroll Settings > Policies dan klik +Add. Fasiliti untuk mencipta pelbagai polisi tanpa had hanya tersedia untuk pelan Pro. Anda perlu memilih sama ada polisi ini terpakai kepada pekerja bergaji bulanan atau harian. […]


Bagaimana hendak menetapkan pekerja pada lokasi yang berbeza?

Anda boleh mencipta lokasi berbeza di mana syarikat anda beroperasi dan menentukan pekerja anda ke pelbagai lokasi. Dengan menentukan pekerja kepada lokasi yang dicipta, anda boleh menggunakan ciri tapisan apabila anda memproses payroll, membayar pekerja atau menjana laporan mengikut lokasi yang dipilih. Cipta Locations dan Menentukan Pekerja Pertama sekali, sila cipta lokasi di bawah Settings […]


Bagaimana hendak menetapkan hari bekerja serta tempoh bekerja yang berlainan untuk pekerja anda?

Schedules digunakan untuk pengiraan gaji berdasarkan hari bekerja dan hari tetap. Cipta Schedule dan Tentukan Pekerja Pergi ke Settings > Company Settings > Schedules dan klik +Schedule untuk mencipta jadual. Fasiliti untuk mencipta pelbagai jadual tanpa had hanya tersedia untuk pelan Pro. Anda boleh menetapkan hari bekerja di bawah Work days dan tempoh jam bekerja […]


Bagaimana saya ingin menukar e-mel login saya?

Untuk menukarkan e-mel log masuk anda, klik pada nama syarikat anda di sebelah kiri bawah, kemudian klik Your account settings. Klik Change bersebelahan dengan alamat e-mel log masuk semasa anda dan masukkan e-mel baharu anda. Anda juga akan diminta memasukkan kata laluan anda untuk mengesahkan proses penukaran tersebut.


Saya sudah meluluskan payroll saya. Bolehkan saya membuat perubahan?

Ya, anda boleh membuka semula payroll dengan menukarkan status daripada Approved ke Draft. Sebelum anda membuka semula payroll anda, kami menyarankan anda simpan Payroll Upload Template untuk payroll yang anda akan bukakan seperti yang ditunjukkan pada rajah di bawah.   Dengan cara itu, anda boleh memuat naik semula data payroll ke payroll anda jika diperlukan sekiranya […]


Apa yang terjadi selepas saya meluluskan payroll saya?

Selepas anda meluluskan payroll anda, anda boleh memuat turun fail untuk pembayaran gaji serta untuk serahan dan pembayaran statutori melalui portal bank anda atau portal badan-badan statutori. Anda juga boleh memuat turun slip gaji dan menge-melkan slip gaji kepada pekerja anda. Muat turun fail-fail pembayaran dan payroll Klik pada tab Bank Payment untuk memuat turun […]


Bagaimana hendak menambah maklumat syarikat saya?

Anda perlu memasukkan maklumat syarikat anda untuk memastikan slip gaji pekerja anda mengandungi semua butiran yang diperlukan serta fail gaji dan statutori anda boleh dimuat naik ke portal statutori/bank. Pergi ke Settings > Company Settings dan masukkan maklumat syarikat anda di tab Profile dengan klik pada ikon pensel yang disediakan. Anda boleh mencari nombor pendaftaran […]


Bagaimana hendak mengarkibkan atau memadamkan pekerja secara kekal?

Anda boleh mengarkibkan pekerja serta memadamkan pekerja secara kekal jika mereka bukan lagi sebahagian daripada payroll yang diluluskan. Arkib Pekerja Untuk mengarkibkan pekerja, klik ikon Archive pada profil mereka dalam senarai Employees anda. Pilih sebab mereka berhenti kerja dan tarikh hari terakhir pekerja perlu dibayar. Pekerja masih akan muncul dalam payroll sehingga bulan gaji yang […]


Page 4 of 23
Help Center Home

Streamline your payroll for FREE!

Experience seamless payroll management at no cost! No obligations, no credit card details required.

Get started

Copyright © 2025 Payroll Panda Sdn Bhd. All Rights Reserved.